Een ontvangen e-mail heeft opeens ***SPAM*** als onderwerp.

Laatst gewijzigd 13-08-2020

Wanneer je gebruik maakt van onze diensten dan heb je de mogelijkheid om zelf de score te bepalen van de spamfilter. Zo bepaal je zelf hoe strikt het spamfilter is. De mail wordt gecontroleerd op bepaalde kenmerken. Wanneer één of meerdere kenmerken worden herkend, worden er punten toegekend aan het bericht.
Wanneer dit aantal punten hoger is dan wat er is ingesteld bij de SPAM-filter rating binnen het e-mailaccount, dan wordt het onderwerp van de e-mail aangepast naar:?*****SPAM****** , zodat het bericht duidelijk als SPAM bericht herkenbaar is.


SPAM-filter afstellen en aan/uit zetten voor mijn email account:

SATserver

  1. Klik op het tabblad 'E-mail' en kies daarna voor de functie 'E-mail accounts'.
  2. In het overzicht ziet u achter elk e-mailadres een SPAM-filter en Kill-SPAM functie staan. Met deze functies kunt u de gevoeligheid van de SPAM-software aanpassen.


  3. Druk op "Aanpassen" om de wijzigingen op de slaan.

DirectAdmin

  1. Login in directadmin.

  2. Navigeer onder "E-mail beheerder" op "Spamassassin Instellen".


  3. Bij "Welke scorelimiet wilt u gebruiken?" kan je aangeven vanaf welke score de mails in de spam folder terecht moeten komen. Als je dit wilt aanpassen kan je bijvoorbeeld de op "Hoge drempel (10.0)" zetten. De filter zal dan minder snel de mails als Spam markeren. Ook kan je een aangepaste drempel invoegen wanneer dit gewenst is.


  4. Klik onderaan op de "Opslaan" knop om de wijziging op te slaan.


Was dit artikel nuttig?
Zeker Niet echt!

Vragen over onze dienstverlening?

Onze support is op werkdagen bereikbaar van 9:00 - 17:30.