SpamExperts en uitfasering TLS 1.0 en 1.1

Geplaatst op 26-06-2023 - gewijzigd op 26-06-2023

Veiligheid staat bij ons hoog in het vaandel en daarbij staan we voor een veilige internetomgeving. In alles wat wij doen, staan informatiebeveiliging en cybersecurity centraal. We vinden het niet alleen belangrijk om naar deze zaken te handelen maar ook om onze klanten en relaties te informeren en te adviseren over deze belangrijke thema's. Een van die belangrijke thema’s is de bescherming van je e-mail tegen spam. Wij werken daarin samen met SpamExperts en hebben hun krachtige spamfiltering direct op onze hardware geïnstalleerd. Hiermee zorgen we voor adequate bescherming tegen malware en virussen.

We willen je graag informeren over de software van SpamExperts. Nee, we gaan onze samenwerking zeker niet stopzetten. We gaan ervoor zorgen dat de inkomende en uitgaande e-mailfilteroplossing voor jou nog een stukje veiliger wordt. Deze week wordt er onderhoud gepleegd door SpamExperts. Dit onderhoud betreft het uitschakelen van de verouderde TLS 1.0 en 1.1 versies. Deze verouderde versies van het Transport Layer Security (TLS) protocol zijn kwetsbaar gebleken voor beveiligingslekken en zwakke versleutelingsalgoritmen. Door deze verouderde protocollen uit te faseren, kan de beveiliging en de bescherming van de gegevens worden verbeterd. 

Het uitfaseren van TLS 1.0 en 1.1 kan invloed hebben op de e-mailcommunicatie tussen jouw systeem en SpamExperts. Als jouw systeem alleen TLS 1.0 of 1.1 ondersteunt en niet in staat is om te communiceren via de nieuwere TLS 1.2 of hogere versies, kan er mogelijk geen beveiligde verbinding worden gemaakt met de SpamExperts-servers.

Wij gaan er echter van uit dat de impact van deze uitfasering tot een minimum beperkt zal blijven. In de meeste gevallen ondersteunt jouw systeem TLS 1.2 of een hogere versie al. In een enkel geval is dit nog niet zo en kan het zo zijn dat er geen beveiligde verbinding meer gemaakt kan worden met de SpamExperts-servers. In dat geval raden we je aan om contact op te nemen met onze customer servicemedewerkers; de omgeving waar je je e-mail op ontvangt en verstuurt moet dan geüpgraded worden. En daar helpen we je dan natuurlijk bij!

Neem direct contact met ons op!